ממירים קטליטים


ממירים קטליטים

הממיר הקטליטי הוא חלק ממערכת הפליטה של הרכב. התפקיד של הממיר הוא להפחית בצורה משמעותית את פליטת המזהמים של הרכב. באמצעות הממיר הפחתת המזהמים יכולה להגיע לפי 10 מאשר בלי הממיר. בעבר, לא השתמשו בממיר כיוון שעוד לא הכירו את הטכנולוגיה ולא הייתה מודעות לנזק שגורמים כלי הרכב בפליטה (מה גם שלא היו כל כך הרבה כלי רכב בכביש) ומשנת 1993 חייב כל רכב חדש להיות מצוייד בממיר זה.


ממירים קטליטים – כיצד הם פועלים

הממיר הקטליטי הוא חלק בצורה של צינור אשר ממוקם בתוך מערכת הפליטה של הרכב. את הממיר שמים ברכבים בעלי מנועי בעירה פנימיים כשהוא ממוקם בין ספעת הפליטה לבין דוד העמם המרכזי. מבחינת הנראות, ממירים קטליטים נראים דומים לדוד מבחוץ ולחלת דבש מבפנים כשהמטרה היא לקלוט את המזהמים השונים שפולט הרכב ולהעבירם דרך חלת הדבש ולסנן אפילו את חלקיקי הזיהום הקטנטנים.


שלושת שלבי הפעילות של ממירים קטליטים

ישנן שלוש פעולות אשר מתבצעות בממירים. הפעולה הראשונה היא חמצון של הפחמן החד חמצני והפיכתו לפחמן דו חמצני. הפעולה השניה היא פירוק של תחמוצת החנקן הנפלטת במהלך הנסיעה לחנקן ולחמצן (כלומר פירוק לשני חומרים שונים שפחות מזהמים) והפעולה השלישית היא חמצון של הפחמימנים והפיכתם לפחמן דו חמצני ולמים. למעשה בכל פעולה אנו יכולים לראות את אותו הרעיון, פירוק של החומר הראשוני המזהם לחומרים אחרים שפחות מזהמים ומזיקים פחות לסביבה.


ממירים קטליטים ותיקונם

ממירים קטליטים אשר אינם עובדים כהלכה חייבים לעבור תיקון. הממיר הקטליטי שומר על הסביבה וגם על התפקוד הראוי של הרכב ולכן יש לבחון אותו כשמגיעים לבדוק את הרכב וגם בכל מקרה שנראה שישנה תקלה ברכב או בממיר עצמו.

 

גלריית תמונות
© כל הזכויות שמורות ל Hametaylim - טיולים בארץ ובחו"ל 2009-2010